ENSIMMÄINEN LOMAVIIKKO

Vaikka poikien kesäloma alkoi jo juhannuksesta, laskin meidän ensimmäisen ”oikean” lomaviikon alkaneen vasta viime viikon perjantaina. Ensimmäisen lomaviikon ajan pojilla oli mummi seurana, ja seuraavalla viikolla olimme torstai-iltapäivään asti reissussa koko perheen kesken. Mutta viime perjantaina alkoi meillä ”kesäarki”, eli minä olen poikien kanssa täyttä päivää kotona. Aika eksoottista: Suomessa olemme olleet hirveitä kyläluutia, jotka on aina jonkun nurkissa… ja nyt kun katson viikkoa taaksepäin niin oltiinhan me toki täälläkin!

Ensimmäinen perjantai:

Lapset rakastavat maalaamista ja taiteilua ylipäänsä, joten lupasin, että voimme ostaa kotiin taiteilutarvikkeita. Kävimme sitten taidekaupassa törsäämässä. Sen jälkeen menimme jonottamaan keskipäivän kuumuudessa kaupunkia kiertävän turistijunan kyytiin, mutta junaa ei näkynyt. Menimme lounaalle paikalliseen ravintolaan. Iltapäivällä uhmasimme lähes 40 asteen lämpöä ja lähdimme bussilla naapurikaupunkiin San Roqueen, jossa puistoilimme ystävien kanssa.

Viikonloppu:

Viikonloppuna Käytännön Mies oli mukana viihdytysjoukoissa, vei poikia Gibraltarilla leikkipuistoon ja pääsin Morrisonille ruokaostoksille. Kävimme päivällä Pride-markkinoilla jossa pojat innostuivat liveroolipeleistä, ja illalla marssimme muutaman sadan muun kanssa kaupungin läpi osoittaen mieltä mm. museosta sensuroitua homoparin vihkimistä kuvaavan taideteoksen puolesta.

Maanantai:

Maanantai taisi olla melko maanantai, koska en muista siitä suunnilleen mitään. Saimme kuitenkin tehtyä taidetta eli maalattua kankaille akryyliväreillä. Olin suunnitellut, että tähän aktiviteettiin keskittyisimme ainakin kaksi tuntia mutta todellisuudessa lapset olivat valmiina vartissa.

Tiistai:

Kävimme aamupäivällä lenkillä koiran kanssa, joka meinasi saada lämpöhalvauksen. Ihmettelen, miten pojat jaksavat näillä lämpötiloilla skuutata kilpaa – olimme puoliltapäivin aika lailla ainoat ihmiset liikkeellä. Iltapäivällä minä, esikoinen ja kuopus lähdimme uimarannalle esikoisen koulukaverin, tämän äidin ja pikkusiskon kanssa. Viihdyimme siellä yli iltakahdeksaan, juoruilimme, opettelimme syömään auringonkukansiemeniä ja ostimme uuden aurinkovarjon.

Keskiviikko:

Aamupäivän pojat saivat pelata Pleikkaria ja tablettia kun tein hommiani. Tästä seurasi tietenkin kohtuullista levottomuutta. Iltapäivällä lähdimme delfiinisafarille Gibraltarille. Toisin kuin edellisen kerran delfiiniajelulla, emme nähneet kuin muutaman äiti-vauvadelfiini-parin. Laiva kierteli toiveikkaana Gibraltarin eteläpuolella, sillä täällä on viime päivinä nähty paljon sillivalaita ja miekkavalaita. Ei kuitenkaan nähty muuta kuin Gibraltar, rahtilaivoja ja paljon merta. Sen jälkeen syötiin Pizza Expressissä, vaikka oli hieman virhe lähteä juuri ennen Englannin jalkapallopeliä Iso-Britannian puolelle.

Torstai:

Hyppäsimme aamulla bussiin, jolla jurnutimme 2,5 tuntia Fuengirolaan. Kävimme nopeasti Suomi-kaupassa maksamassa itsemme kipeäksi Kettukarkeista ja sitten jatkoimme taksilla Benalmadenaan tapaamaan lomailevaa ystäväperhettä. Oli aivan huippukiva päivä johon sisältyi hyvää seuraa, kannullinen varsin vahvaa sangriaa (sen piti olla cava-sangriaa mutta cavan puutteessa alkoholiksi oli käytetty triple seciä, giniä ja valkoviiniä…) ja uimista. Oli niin hauskaa, että ei otettu edes kuvia koko päivänä!

Perjantai:

Perjantaina suunnattiin taas San Roqueen ystäväperheen luo. Heillä on kattoterassilla hieman epähygieenisen oloinen kahluuallas, sen lisäksi testasimme paikallisen kahvilan, joka paljastui maailman lapsiystävällisemmäksi kahvilaksi. Ja illan päätteeksi huomasin, että olimme olleet jo viikon lomalla keskenämme ja lapsien pääluku oli yhä kolme, en ollut menettänyt järkeäni ainakaan aivan kokonaan ja seuraavat kolme viikkoa ennen Suomi-lomaakin näyttävät ihan kivalta!

3 kommenttia artikkeliin ”ENSIMMÄINEN LOMAVIIKKO

1. Kuulostaa uuvuttavalta tuo helle. Maltalla, jossa itse asun, on nyt ollut 33 asteen lämpöjä ja alkaa olla jo tukalaa. Paljon tekemistä olette järjestäneet 🙂